Pažvelkite į naujausias technologijų antraštes internete bet kurią savaitę ir rasite istoriją apie tai, kaip VR miršta ir net Meta’s Quest 2 ausinės negali išsaugoti laikmenos. Tai beveik dešimtmečio senumo pasakojimas, kuris niekada nebuvo toks tikslus kaip šiandien, ir neseniai paskelbtas Wall Street Journal pranešimas (atsidaro naujame skirtuke) yra teigiamas šio fakto įrodymas.
Remiantis ataskaita, Quest 2 aktyviai naudojosi 6,37 milijono vartotojų (atsidaro naujame skirtuke) 2022 m. spalio mėn., pirmą kartą matydami tikslius aktyvių mėnesio naudotojų arba MAU matavimus. MAU yra matavimas, kurį naudoja elektronikos gamintojai, ypač vaizdo žaidimų įmonės, norėdami įvertinti ilgalaikę konkretaus produkto sėkmę.
Šiuo atveju paaiškėja, kad Quest 2 MAU procentas yra maždaug toks pat arba galbūt net didesnis nei PS5. „Sony“ pajamų ataskaita (atsidaro naujame skirtuke) 2023 m. vasario mėn. rodo, kad 30 % PS5 žaidėjų kiekvieną mėnesį naudoja savo konsolę, o tai sudaro maždaug 9 milijonus MAU.
Remiantis bendrais vienetais – iki 2022 m. spalio mėn. parduota maždaug 17 milijonų Quest 2 –, Quest 2 MAU procentas yra maždaug 35%. Tai rodo, kad sistema gerai parduodama ne tik mažmeninėje prekyboje (atsidaro naujame skirtuke) tačiau vartotojai nuolat grįžta į sistemą ir žaidžia geriausius Quest 2 žaidimus (atsidaro naujame skirtuke) itin sveiku greičiu.
Melas ir dienotvarkės
Žmonės visada buvo tribalistai – tai tik dalis mūsų DNR, tačiau šiuolaikinė visuomenė jaučiasi atviriau poliarizuota ir tribalistiška dėl tiesioginio interneto ryšio ir visą parą vykstančio naujienų ciklo. Kadangi mums nebereikia būti gentyse, kad išgyventume, žmonės pakeitė fizines žmonių gentis savavališkomis minties gentimis.
Keletas vietų demonstruoja tokio tipo minčių kvailumą nei „Console Wars™️“, kurį rasite internetiniuose forumuose ir socialiniuose tinkluose, pvz., „Twitter“. Tačiau, kaip jau sakiau, VR nepakeičia tradicinių žaidimų (atsidaro naujame skirtuke) ir nekelia egzistencinės grėsmės žaidimams plokščiu ekranu, kurią dažnai palaiko verkšlenantys gerbėjai.
„Meta“ per 2023 m. šventinį sezoną nepasiekė tokios sėkmės, kaip per 2022 m. atostogų sezoną – 90 % sumažėjo naujų pardavimų, teigiama toje pačioje ataskaitoje. Tačiau nuo šio pranešimo „Meta“ pardavė dar maždaug 3–4 milijonus „Quest 2“. Tai vis dar lenkia (atsidaro naujame skirtuke) naujausių „Xbox“ techninės įrangos pardavimų ir buvo nuo 2021 m.
„Meta“ savo pajamų ataskaitose reguliariai neatskleidžia MAU, bet tikriausiai galima drąsiai teigti, kad MAU beveik nepasikeitė, nes 2022 m. spalio mėn. nieko ypatingo neįvyko, kad būtų pasiektas didesnis nei įprastai MAU. Be to, iki šiol 2023 m. turėjome daugybę neįtikėtinų žaidimų, tokių kaip „Breachers“ (atsidaro naujame skirtuke) ir Gravitacijos dievai (atsidaro naujame skirtuke)plius gyventojų skaičius: vienas iš jų gali žaisti nemokamai (atsidaro naujame skirtuke) – o tai reiškia, kad žaidėjai tikriausiai vis dar priklijuojami prie ausinių kiekvieną savaitę.
Taigi, kaip su visais FUD, kuriuos pastaruoju metu matėme technologijų srityje dėl VR žlugimo? Sunku suprasti visas priežastis, tačiau tikriausiai yra keletas, į kuriuos verta atkreipti dėmesį. Visų pirma, tai yra tai, kad „Meta“ yra įmonė, kuriai labiausiai pasisekė iš VR, o tokios įmonės kaip „Sony“ lėčiau naudojasi PSVR 2. (atsidaro naujame skirtuke).
Nemenkas skaičius žmonių neapykanta „Meta“ ir „Facebook“ dėl labai teisėtų priežasčių ir nori, kad visos įmonės pastangos žlugtų, net jei tai reiškia neigiamą poveikį atitinkamam asmeniui.
Netgi mačiau VR kūrėjus sakant, kad jiems labiau patinka VR žlugti, o ne Meta. Neapykanta sklinda giliai.
Tačiau, nepaisant priešingų pranešimų, VR kaip pramonė sekasi puikiai. Nors galiu jausti, kad „Sony“ savarankiškai sabotuoja PSVR 2 (atsidaro naujame skirtuke) kartais realybė yra tokia, kad šiuo metu jis lenkia originalų PSVR santykiu maždaug 2:1. Tai yra sėkmė pagal bet kokią metriką, ypač kai atsižvelgiama į tai, kad „Sony“ uždirba pelną iš kiekvieno parduoto PSVR 2 – priešingą požiūrį „Meta“ laikėsi „Quest 2“.
Apgailėtina realybė yra tokia, kad nemažai žmonių ir organizacijų, kurie griežtai nusiteikę prieš VR, yra skatinami darbotvarkės, kad pamatytų, kad tai žlugtų. Nesvarbu, ar tai dėl loginių, ar dėl tribalistinių priežasčių, tai kiekvienas gali spėti, tačiau negalima paneigti akivaizdaus pasvirimo prieš kažką, kas beveik neabejotinai neturi jokios įtakos žmonių, kurie jo nenaudoja, gyvenimui.
Laimei, mums, likusiems, kurie mėgaujasi nuostabia VR patirtimi ir žaidimais, neatrodo, kad jų vitrioliškumas ir negatyvumas iš tikrųjų neigiamai veikia pramonę.
Tai neabejotinai padarys artėjantį „Quest 3“ paleidimą (atsidaro naujame skirtuke) dar įdomiau, ypač žinant, kad šiuo metu Meta dalyvauja maždaug 200 naujų VR žaidimų projektų, skirtų visai Quest ekosistemai.
Nekentėjai nekęs. Geriausia į juos nekreipti dėmesio ir toliau mėgautis tuo, kas tau patinka.
Nėra nieko panašaus į žaidimus su draugais, ypač kai atrodo, kad esate su jais viename kambaryje. „Quest 2“ suartina draugus ir šeimą, net kai jie negali būti kartu.